Podpis elektroniczny

PODPIS ELEKTRONICZNY arrow Podpis elektroniczny
Obecnie podpis elektroniczny staje się coraz bardziej powszechny. W związku z tym przedstawiamy Państwu ciekawą ofertę dotyczącą bezpiecznego podpisu elektronicznego firmy Enigma, która należy do grupy kapitałowej COMP
Kwalifikowane Centrum Certyfikacji Kluczy CenCert, powołane przez Safe Technologies SA obecnie ENIGMA Systemy Ochrony Informacji świadczy usługi certyfikacyjne polegające na wystawianiu kwalifikowanych certyfikatów i znaczników czasu, zgodnie z Ustawą o podpisie elektronicznym z dnia 18 września 2001 roku. 
Cencert powstał na bazie blisko 20 letnich doświadczeń firm Comp i Enigma w obszarach bezpieczeństwa teleinformatycznego i systemów PKI (Infrastruktury Klucza Publicznego). Wykorzystując najnowsze technologie i rozwiązania informatyczne CenCert udostępnia Partnerom Novitus zaawansowane narzędzia, umożliwiające m.in. realizację podpisu elektronicznego nie tylko w środowisku Windows (jak wszystkie inne centra certyfikacji) ale również dla systemów MAC OS, czy Linux. 
Podpis elektroniczny weryfikowany przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu jest równoważny - na mocy obowiązującego prawa - podpisowi odręcznemu. Można go zastosować wszędzie tam, gdzie istotna jest wiarygodność i autentyczność informacji oraz osób, które te informacje tworzą i potwierdzają. 

Certyfikaty kwalifikowane służą m.in. do: 
• wysyłania deklaracji ZUS (program Płatnik), 
• podpisywania korespondencji kierowanej do administracji publicznej (elektroniczna skrzynka podawcza, informacje dla GIIF, e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO, UFE itd.), 
• wystawiania e-faktur, 
• uczestnictwa w aukcjach i przetargach elektronicznych, 
• sporządzania dokumentacji medycznej, 
• składania dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach akceptujących certyfikaty kwalifikowane), 
• składania e-pozwów drogą elektroniczną do e-sądu, 
• zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej, 
• przesyłania informacji związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (projekt EMCS PL). 

Rynek wykorzystania bezpiecznego podpisu elektronicznego stale się powiększa. W chwili obecnej toczy się jeden z najważniejszych projektów z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego – dowód osobisty (projekt pilotowany przez MSWiA - PL.Id). Każdy obywatel będzie miał możliwość posługiwania się podpisem elektronicznym umieszczonym w elektronicznym dowodzie osobistym. 

Korzyści ze stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego: 
• jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami lub urzędami drogą elektroniczną, 
• możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem Internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji, 
• dostępność urzędów elektronicznych online przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, 
• informacje skierowane do danego odbiorcy mogą zostać zaszyfrowane, w taki sposób, iż tylko on może je rozszyfrować, 
• podpis elektroniczny jest powiązany z dokumentem, do którego został dołączony, w taki sposób, iż jakakolwiek późniejsza zmiana danych jest rozpoznawalna, 
• możliwość natychmiastowej i obiektywnej identyfikacji podpisanej osoby, sfałszowanie podpisu elektronicznego jest o wiele trudniejsze niż własnoręcznego, 
• prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów. 
Świadczenie kwalifikowanych usług certyfikacyjnych ENIGMA rozpoczęła w 2010 roku wykorzystując i oferując najnowsze rozwiązania technologiczne. Generowane przez firmę ENIGMA klucze Subskrybentów, służące do realizacji podpisu algorytmem RSA, mają długość 2048 bitów (gdy większość pozostałych centrów certyfikacji oferuje tylko klucze 1024 bitowe, mniej bezpieczne dla Subskrybentów). 

Zalety rozwiązań ENIGMA na tle konkurencji:
- szybkość wystawiania certyfikatu: 
CenCert – certyfikat od „ręki”, inne Centra Certyfikacji - od 3 dni do 4 tygodni, 
- weryfikacja tożsamości – weryfikacja dokumentów: 
CenCert – podczas wystawiania certyfikatu, inne Centra Certyfikacji – podczas wystawiania certyfikatu lub przesłanie dokumentów do centrali, 
- koszt zestawu do podpisu: 
CenCert – ceny niższe niż konkurencja, 
- koszty wyposażenia PR: 
CenCert – koszt czytników i kart do logowania się do systemu – ok. 150 PLN, inne Centra Certyfikacji – (koszt systemu KD, szafa metalowa, monitoring, kraty) - do 15 000 PLN, 
- aktualizacja stanów magazynowych: 
CenCert – przekazujemy zestawy na podstawie protokołów (WZ), inne Centra Certyfikacji – należy „zakupić” zestawy do sprzedaży, 
- system prowizyjny: 
CenCert – proponujemy wysoki (w porównaniu do konkurencji) system prowizyjny.
Zapytaj o produkt Cena netto: Zapytaj o cenę
kasa fiskalna częstochowa
Polecane strony
Nasi partnerzy